joi, 22 ianuarie 2015

PATRIMVEN - Ce este si la cine se refera?

Ce este PATRIMVEN
Ce este patrimven si la ce se refera?  Cine este implicat si de ce? Mai jos veti gasi cateva informatii generale despre sistemul PATRIMVEN.
     Este un sinstem centralizat, o baza de date comuna intre Primarii si ANAF prin care Administratia Fiscala sa poata verificarea informatiilor privind identitatea, veniturile și patrimoniul persoanelor in vederea activității de control, executare silită. Astfel se va avea acces la informațiile tale despre conturile bancare, contribuțiile sociale, venituri, creanțe fiscale, vehicule, clădiri și terenuri. 
     Practic Fiscul va sti cat castigi, cat cotizezi, ce detii, cat trebuie sa platesti la primarie, unde si cat ai platit prin banca. Vom fi mult mai bine supravegheati. 
    Unitatiile administrativ teritoriale vor depune o declaratie electronica, P2000 lunar,
in care vor raporta orice modificare cu proprietatiile pe care contribuabilul le detine: daca a vandut o masina, daca a renovat o casa, daca a mai cumparat sau vandut o parcela de teren etc. Toate acestea se vor raporta lunar catre ANAF. 
    Pentru prima raportare se va trimite un export masiv de date cu patrimoniul tuturor persoanelor fizice, ca baza pentru luniile urmatoare.
    Din fericire acest lucru nu este obligatoriu pentru toate unitatile teritoriale, cel putin nu inca. In jur de 1700 de primarii au semnat protocolul de cooperare cu Fiscul, in care vor trimite aceste date, poate mai mult ca test. Dar acesta este viitorul in care se va sti totul despre noi dintr-un singur loc, acesibil imediat. 
    Alte fisiere si informatii foarte folositoare le puteti descarca de aici.

    In concluzie, PATRIMVEN este despre noi. Ne implica pe noi chiar daca nu facem nimic pentru asta, implica si primariile, bancile, ANAF-ul si alte institutii ale statului. 
    Mai jos veti gasi cateva informatii despre PATRIMVEN de pe site-ul www.codfiscal.net.
    " ANAF realizeză o bază de date comună cu administrațiile locale, prin schimbul de informaţii în format electronic, în scopul:
    a) creşterii nivelului de colectare taxelor şi impozitelor la bugetul general consolidat al statului;
    b) prevenirii şi combaterii evaziunii fiscale;
    c) facilitării accesului persoanelor fizice şi juridice la informaţii deţinute de instituţiile publice semnatare.
     În decembrie 2012, prin ordinul comun al ministrului Finanțelor Publice și al Afacerilor Interne nr. 279/2012, nr. 1.736/2012 a fost aprobat modelul-cadru al protocolului de cooperare în vederea schimbului de informaţii între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi autorităţile administraţiei publice locale.
     Acest proiect este în curs, durata de implementare fiind strâns legată de semnarea protocoalelor de către unitățile administrativ-teritoriale și de transmiterea datelor către administrația fiscală.
     ANAF va avea acces la informații privind patrimoniul persoanelor fizice şi juridice (bunuri imobile şi bunuri mobile), precum şi la informații privind creanţele datorate de contribuabili bugetului general al unității administrative teritoriale.
     Administrațiile locale vor avea acces la informaţii referitoare la deţinerea de conturi bancare, la obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate care au domiciliul fiscal pe raza respectivelor unităţi administrativ-teritoriale.
De asemenea, ANAF va oferi acces la informații privind veniturile din salarii, precum şi cele din venituri din alte surse obţinute de contribuabili persoane fizice care au domiciliul fiscal pe raza teritorială a unităţii administrativ-teritoriale, denumirea și codul unic de identificare a angajatorului.
     Potrivit informațiilor publicate de ANAF, sistemul PATRIMVEN va avea următoarele module:
ASISTENȚĂ SOCIALĂ – verificarea informatiilor privind identitatea, veniturile și patrimoniul persoanelor in vederea acordării de ajutoare sociale, burse etc.
-accesarea informațiilor se va putea face doar ca urmare a depunerii, de către cetățean, a unei cereri sau dosar, pentru soluționarea căruia își va da acordul de consultare a datelor cu caracter personal
ADMINISTRARE FISCALĂ - verificarea informatiilor privind identitatea, veniturile și patrimoniul persoanelor in vederea desfășurării activității de control, executare silită, etc.
– vor fi disponibile informații despre contribuabil privind conturile bancare, contribuțiile sociale, venituri, creanțe fiscale, vehicule, clădiri și terenuri. "


sistem-hub-fiscal PATRIMVEN